Gå til hovedindholdet
Aula_close Layer 1

Tusindfryd

Afdeling Tusindfryd ligger på Egelyvej 12-14 og består af 2 bygninger på samme matrikel.

Børnehaven fra 3-6 år ligger i nr. 12 som er en lejet bygning. Huset har tre grupperum og et fællesrum, der er opdelt, så vi har et ekstra grupperum i fællesrummet.
Derudover er der personalegarderobe, kontor og et køkken.

Vi har en stor dejlig legeplads med gamle træer, rutsjebane, boldbane, græsplæner, gynger, mange små legekroge, cykelbane, kondibane, flere sandkasser, klatrevæg, en bålplads og vores ude-værksted ”Godt nok” og vores ude-krea skur ”hygge hulen” . Vi har en del frugttræer, frugtbuske og to urtehaver, som vi bruge i vores pædagogiske arbejde.

Vuggestuen fra 0-3 år ligger i Nr. 14. Bygning i to etager og i stueetagen er der flere rum, hvoraf de fire har skyde vægge mellem sig, så de er dejlige fleksible. Det sidste rum er større end de andre og ligger for sig selv i en tilbygning i forbindelse med hoved huset. Der er toiletter samt puslefaciliteter. På første salen er der personalestue, konto, et køkken og et personaletoilet.

Vuggestuen har sin egen lille hyggelige legeplads med gode forhold for de mindste, sandkasse, gynge og cykelbane. Vuggestuen går også ud og benytter den store legeplads, som ligger i forbindelse med børnehaven. Vuggestuen har to elcykler, som de kan benytte når de skal på de længere ture.

Både vuggestuen og børnehaven er ca. en gang om uge, på tur i vores skønne og flotte nærmiljø. Her besøger vi skoven, stranden, sportshallen, multicentret, biografen, SFO/skolen og vores anden afd. Nøddebo.

Vi har en gæsteordning som er en del af vores vuggestue. Se under gæsteordning.