Gå til hovedindholdet
Aula_close Layer 1

Børnegrupper

Vi arbejder i mindre grupper hen over hele dagen. De mindre grupper som er 6-9 børnehave og 3-4 vuggestuebørn. Gruppernes størrelse varigere efter barnets aldre og udvikling, de pædagogiske aktiviteter samt relationerne i børnefællesskaberne. Om formiddagen starter gruppetiden omkring kl. 9.00 og slutter kl. 12.00 efter madpakker.
Vi bestræber os på at vi om eftermiddagen er i større og mindre grupper med blandet børn. De mindre grupper vil have særligt fokus for børnenes sproglige udvikling.

Vores grupperum, såvel som vores fællesrum er indrettet i små læringsrum, ud fra en reflekteret pædagogik om den enkelte gruppes samlede aktuelle udviklingstrin og behov for læring.
Dette arbejde er derfor en kontinuerlig proces, i det børnegruppen er under konstant forandring.

Vi arbejder med intern brobygning mellem vores teams samt på tværs af vores 2 afdelinger. På denne måde vil der altid være en glidende overgang, der ikke opleves som et skift. Vi vurderer hvert enkelt barns parathed til nye udfordringer på næste trin, ud fra aktuelt udviklingstrin - ikke fysisk alder.