Gå til hovedindholdet
Aula_close Layer 1

Mål og læreplaner

Vi arbejder med afsæt i de nationale styrkede læreplaner og vi har med dette afsæt udarbejdet en lokal læreplan, der beskriver hvilke særlige fokus vi har i Præstø Børnehus. Den lokale læreplan er udarbejdet i samarbejde med forældrebestyrelsen.

Den aktuelle læreplans skriftlige del evalueres årligt i maj-juni måned i et samarbejde mellem forældrebestyrelsen og personalet. Herefter redigeres den skriftlige del af personale og leder, med det formål, bedst muligt at beskrive målene for det aktuelle arbejde.

Som læser, skal man være opmærksom på, at arbejdet reelt er dynamisk og personalet tilpasser vægtningen af de enkelte dele efter den aktuelle børnegruppes behov på et givent tidspunkt og derfor sker der en løbende pædagogisk tilpasning over året.

Vi evaluerer vores skriftlige læreplan, ud fra de pædagogiske tilpasninger som er sket i arbejdet. Hvert andet år samler vi de løbende evalueringer i en fælles evaluering, der også beskriver de elementer vi mener det er vigtigt at have fokus på de kommende år. Seneste samlede evaluering af læreplanen kan læses her.