Gå til hovedindholdet
Aula_close Layer 1

Pædagogiske læreplan

Vi arbejder med udgangspunkt i de nationale styrkede læreplaner. Vi har udarbejdet en lokal læreplan, der beskriver hvilke særlige fokus vi har i Præstø Børnehus. Den lokale læreplan er udarbejdet i samarbejde med Forældrebestyrelsen. Vi arbejder forsat på at det bliver teknisk muligt at læse den her på siden i en dynamisk udgave.

Den aktuelle læreplans skriftlige del evalueres hvert andet år i maj-juni måned i et samarbejde mellem Forældrebestyrelsen og personalet. Herefter redigeres den skriftlige del af personale og leder med det formål bedst muligt at beskrive målene for det aktuelle arbejde. Som læser skal man være opmærksom på at arbejdet reelt er dynamisk og personalet tilpasser vægtningen af de enkelte dele efter den aktuelle børnegruppes behov på et givent tispunkt og derfor sker der en løbende pædagogisk tilpasninger over året. Er der tale om tilpasninger i hele børnehuset vil de aktuelle afsnit blive ændret, så de svarer til det aktuelle.

Vi evaluere vores skriftlige læreplan, ud fra de pædagogiske tilpasninger som er sket i arbejdet. Hvert andet år samler vi de løbende evalueringer i en fælles evaluering, der også beskriver de elementer vi mener det er vigtigt at have fokus på de kommende år.